2022. november 2., szerda

11.nap

Sinaw teve piac - Wadi Bani Khalid

Sinaw - tevepiac

Hajnalban, 6 óra után nem sokkal már a helyszínen voltunk.

Nagyon nagy élmény volt látni, hogy évtizedek, vagy akár évszázadok óta ugyanilyen ruhában, ugyanazt a terméket (tevét) árulják ugyanolyan módon a piacon. Kontrasztként pedig mindenkinél ott van az Iphone, és Toyotával közlekednek....

Rajtunk kívül még 2 turista bámulta az eseményt, így nem zavartuk meg ezt az „ősi rendet”, beleolvadtunk a helyiek életébe.  A látványosság nem értünk volt, hanem nyitott szemmel járva bepillantást nyertünk egy másik kultúrába.  Az ilyen érdekességek vonzanak leginkább.

Wadi Bani Khalid

Muscat felé tartva útközben meglátogattuk a legismertebb és legjobban kiépített wadit, a  Wadi Bani Khalid-ot. Kicsit megijedtünk a sok turista láttán.

Óriási táblákon hívják fel a figyelmünket, hogy tiszteljük a helyiek szokásait, és mellőzzük a bikinit, sőt, férfiakra vonatkozóan is vállat és térdet fedő öltözetben fürdőzzünk. Sajnos ennek ellenére sokan nem vették figyelembe ezt a kérést. 😠

A felső részen lévő medencében dél körül már jó páran voltak, de aztán eltűntek a csoportok, és csak néhányan lézengtünk.

A hely tényleg szép, és nagyon kellemes a víz hőfoka. Az elhalt szöveteket rágcsáló  halak, mint természetes közeg élnek a vízben. Másnak bejött ez az ingyen spa kezelés, engem zavartak.

Este vissza Muscat-ba, az autót sikerült leadnunk minden gond nélkül.

A szállás ismét a korábban már igénybe vett hotel volt: : https://www.booking.com/Share-r7fXSe  14 OMR/éjszaka/2 fő