2022. november 10., csütörtök

2. nap

-Muscat zenemúzeum - Operaház- Parlament - Al Alam Palace (Szultáni palota) - Mutrah Souq (Bazár)

Reggeli után átvettük a kocsit, majd beszereztük a SIM-kártyákat  a közeli szupermarketben. Utána elindultunk a fővárosi látnivalók felfedezésére.

Zenemúzeum

Interaktív kiállítás hangszerekről, zenékről, harmóniákról, hangskálákról, zeneelméleti alapokról, hangok keltéséről. Angolul jól tudóknak - mi sajna nem vagyunk azok - nagyon érdekes és informatív. Ez nem igazán Omán-specifikus látnivaló, mi csak betévedtünk ebbe a szép épületbe.

Operaház

Pompás, gazdagon díszített „kirakat” épület, a zenemúzeummal egy épületegyüttesben. A szultán szerette az operát, így építettek egy ilyen lenyűgöző palotát… (…és igen, van némi párhuzam a mi stadionjainkkal….)

Ománi parlament

Az ománi parlament  és a közelében lévő Al Bustan Palace luxus szálloda - itt parkoltunk - impozáns épülete és az ezeket körülvevő csupazöld, gyönyörűen gondozott park.

Al Alam Palace (Szultáni palota)

Szép  színes épület, előtte kialakított díszes tér, szemben a Nemzeti Múzeum  A múzeumba nem mentünk be, mert késő is volt,  meg a bőséges angol nyelvű infó befogadására nem voltunk kellőképpen pallérozottak… Az utazásunk során találkoztunk egy kedves holland hölggyel, aki már 12 éve Muscatban él. Ő mesélte, hogy ha jönnek hozzá látogatni, azzal kezdik az utazást, hogy elmennek a múzeumba, ott megismerik valamennyire Ománt, és utána az itt szerezett infókhoz majd tudják kötni azokat a látnivalókat, amiket később megnéznek az utazásuk alatt.

Mutrah Souq (Bazár)

Este nagy élet van itt és az előtte jó hosszan elnyúló tengerparti sétányon, a Corniche-on.

FIGYELEM! A PARKOLÁSÉRT ITT FIZETNI KELL. Ennek pontos módja  nem volt világos, de lehet SMS-ben is. Minket először megbüntettek 10 OMR-ra (a kocsi depozitból utólag levonták). Másodszor inkább 200 m-rel a parttól befelé parkoltam le, ott már ingyenes volt. Nem a pénz, inkább annak kitalálása, hogy hogyan működik a parkolási rendszer, késztetett erre.