2022. november 6., vasárnap

7. nap

Wahiba Sands  sivatag  - Sur - Ras Al Jinz teknős rezervátum

Wahiba Sands

A sivatagban még délelőtt tettünk egy sétát. Homokot gyűjtöttünk szuvenírnek. 😊

Ámultunk, hogy mennyi állat nyoma látszik a puha homokban. Kígyó- és gyíknyomok szinte mindenhol.

Közelről megnéztük, hogyan görgeti be homokba ásott odújába a szkarabeuszbogár a tevebogyókat.

Félúton Sur-ban megálltunk enni egy óriási nagy terasszal, gyönyörű tengerparti kilátással bíró, viszonylag puccos étteremben. Itt az ebédünk kb. annyiba került udvariasan hajlongó pincérrel, mint Muscat-ban a  Subwayben 2 szendvics üditővel…. (7 OMR/2 fő)

Ras Al Jinz teknősrezervátum

A közeli és távoli partok már régóta az óriásteknősök költőhelye. A turisták igénye (meg szeretnék nézni a teknősöket) és a teknősök igénye (hagyják őket békén) találkozásaként kijelöltek egy kis öbölrészt, ahol a turisták szabályozott keretek között, szigorúan kislétszámú csoportokban, vezetővel megbámulhatják, ahogy a tojásokat lerakják a teknősök, és ahogy 55 nap múlva kikelve rohannak be a tengerbe a teknősbébik. A teknősszezon tavasztól őszig tart. Mi már elvileg idényen kívül jártunk ott, így nagyon nagy szerencsénk volt, hogy hosszas várakozás után ugyan, de részesei lehettünk egy tojásrakásnak és egy kisteknős vízbe botorkálásának is.

A környező öblökben napközben nyugodtan lehet fürödni, de napnyugtától nem szabad a parton tartózkodni, hogy ne zavarjuk a teknősöket. Ezt táblákon ki is írják, és állítólag járják az öblöket és figyelmeztetik is az erről megfeledkezőket.

A rezervátumnak van egy menő szállodája, de az elég horror árú, így a tőle 2 kilométerre lévő egyszerűbb szállással is bőven beértük.